segunda-feira, janeiro 09, 2006

Naquela estação - Adriana Calcanhoto e Sonnet III - Willian Shakespeare

"Você entrou no trem
e eu na estação
Vendo um céu fugir
Também não dava mais para tentar....
Lhe convencer....
a não partir
E agora tudo bem
Você partiu...
para ver outras paisagens

e o meu coração embora
finja fazer mil viagens
fica batendo parado naquela estação

e o meu coração embora
finja fazer mil viagens
fica batendo parado naquela estação

Você entrou no trem
e eu na estação
Vendo um céu fugir
Também não dava mais para tentar....
Lhe convencer....
a não partir
E agora tudo bem
Você partiu...
para ver outras paisagens

e o meu coração embora
finja fazer mil viagens fica batendo parado naquela estação
e o meu coração embora
finja fazer mil viagens
fica batendo parado naquela estação"

"Look in thy glass and tell the face thou viewest
Now is the time that face should form another;
Whose fresh repair if now thou not renewest,
Thou dost beguile the world, unbless some mother.
For where is she so fair whose unear'd womb
Disdains the tillage of thy husbandry?
Or who is he so fond will be the tomb
Of his self-love, to stop posterity?
Thou art thy mother's glass and she in thee
Calls back the lovely April of her prime;
So thou through windows of thine age shalt see,
Despite of wrinkles this thy golden time.
But if thou live, remember'd not to be,
Die single and thine image dies with thee."

3 Comments:

Blogger N.C. said...

Nelsinho!
Essa música da Adriana Calcanhoto eu ouvia no meu primeiro emprego. O escritório estava localizado no último andar de um prédio de 9. Era o único do andar. E eu passava bom tempo lá sozinha. E também bastante tempo sem nada para fazer. Não tinha internet para baixar músicas, então eu sempre levava uns CD`s. Um dia um amigo me emprestou o da Adriana q tinha essa gravação. Eu estava meio apaixonadinha... Colocava o CD, ficava ouvindo e suspirando nos janelões de vidro, olhando o movimento na rua...
Adoro o tom de voz que ela usa quando cana "Batendo parado naquela estaçao".

janeiro 10, 2006 3:09 PM  
Blogger N.C. said...

Ops!!! Blog errado! rsrsrs... Mas o template e igual do Nelsinho.. q vegonha! Desculpa?!
Deleta ali e eu comento com o teu nome... ;-)

janeiro 10, 2006 3:12 PM  
Anonymous Anônimo said...

A música vc já tem! :D

Cannonball - Damien Rice

Still a little bit of your taste in my mouth
Still a little bit of you laced with my doubt
Still a little hard to say what's going on

Still a little bit of your ghost, your witness
Still a little bit of your face I haven't kissed
You step a little closer each day
That I can’t say what's going on

Stones taught me to fly
Love, taught me to lie
Life, it taught me to die
So it's not hard to fall
When you float like a cannonball

Still a little bit of your song in my ear
Still a little bit of your words I long to hear
You step a little closer to me
So close that I can't see what's going on

Stones taught me to fly
Love, it taught me to lie
Life taught me to die
So it's not hard to fall
When you float like a cannon..
Stones taught me to fly
Love, it taught me to cry
So come on courage
Teach me to be shy
'Cause it's not hard to fall
And I don't wanna scare her
It's not hard to fall
And I don't wanna lose
It's not hard to grow
When you know that you just don't know

janeiro 15, 2006 11:02 AM  

Postar um comentário

<< Home